Samtidssagor

Främlingen

Wednesday, March 23, 2011

Korten talar till mig

Jag köpte tarotkort för kanske två år sen, och har inte använt dem på jättelänge. Men så igår kväll kände jag att jag måste kolla, det kändes som att det var nån eller nåt som ville säga mig nånting. Så jag konsulterade korten, och till att börja med så var de väldigt exakt rätt när det gällde mina känslor för den närmaste tiden framöver. Sen sa de nåt annat intressant också, de sa att jag skulle koncentrera mig på mina studier, så det är det jag ska göra nu.

Det har varit lite si och så med mitt pluggande under en tid nu, bl.a. för att jag har haft så dålig ekonomi att jag inte haft råd att köpa böckerna jag behöver. Men nu ska jag ta ett sms lån så att jag har råd att köpa böckerna jag behöver. Att plugga lönar sig alltid, brukar min mamma säga, och om både hon och krafterna säger det så måste det stämma. När jag läst ut böckerna kan jag nog sälja dem vidare och få tillbaka det mesta av pengarna. Sen när jag får CSN kan jag betala tillbaka resten av lånet.

No comments: