Samtidssagor

Främlingen

Thursday, February 11, 2010

Årets bästa dag

Snart är det äntligen min stora dag och jag har längtat så länge efter denna dag, Jag råkar nämligen tillhöra en av alla dem som älskar att fylla år och bli firad på sin stora dag. Man fyller ju trots allt bara år en gång per år och därför kan man lika gärna slå på stort.


Och det jag verkligen har satsat på i år är min älskade önskelista. Något som är både obligatoriskt och roligt att göra inför sin födelsedag. Det håret är listan lite längre än vanligt, så alla mina vänner och min familj bör nog hålla i stålarna fram tills att dom ska köpa present.

I år önskar jag mig allt ifrån en super 8 film till en ny digitalkamera. Av någon anledning så är de många tekniska prylar på önskelistan, till skillnad från föregående år då jag mest önskat mig kläder, skor eller smycken.  Men i år är det som sagt andra bullar som gäller. Och förhoppningsvis så kommer mina önskningar att slå in även detta år.

No comments: