Samtidssagor

Främlingen

Wednesday, December 9, 2009

Julklappar och gummistövlar online

När jag var barn tyckte jag alltid att det var så himla mysigt att gå och julhandla och köpa massa fina små julklappar till släkt och vänner. Julhandlingen var nog en av de sakerna under julen som man såg mest fram emot, och min bästa vän och jag brukade alltid göra detta tillsammans. Emellanåt så tog vi en paus och drack lite glögg eller varm choklad, till detta givetvis också en pepparkaka eller två.

Nu för tiden där emot så ser allt detta lite annorlunda ut. Jag har nästan tröttnat lite på julen och julklapparna ger mig nu istället ångest än glädje. Det är så många man ska tillfredsställa, och inte ens hälften av alla i min familj brukar ändå bli nöjda. Köp online istället, tipsade min vän mig om häromdagen. På sätt slipper du att stressa runt i butikerna och känna att julstressen trycker ner hela din stackars själv.

Ett bra förslag tänkte ja, så nu kommer jag hädanefter alltid köpa mina julklappar på nätet och ingen annanstans. Det är mycket smidigare än att ränna runt i affärerna och motvilligt lyssna på julmusik.

No comments: