Samtidssagor

Främlingen

Thursday, November 19, 2009

Hellre öl än champagne

Champagne i all ära, men jag är nog trots allt en öltjej. Alltså jag gillar öl och inte vin eller någon annan löjlig dryck. För varför egentligen dricka vin eller champagne om man kan dricka öl? Detta är verkligen något jag funderar på ofta, särskilt varje hel när man är ute på krogen. Det enda jag då ser är tjejer som dricker vin och champagne, eventuell ibland drinkar. Jag är i princip den enda tjejen som dricker öl och ingen annan verkar vara intresserad av denna dryck överhuvudtaget.

Men hur kommer sig egentligen detta? Är det så att kvinnor och män har olika smaklökar eller vad är grejen? För jag börjar tycka att detta blir konstigare och konstigare för varje dag som går. Eller är det bara jag som inbillat mig alltihop? Finns det kanske någon feminin varelse där ute som faktiskt gillar öl lika mycket som jag? Snälla, hojta till om ni finns. Då kan vi tillsammans gå ut och visa tt öl faktiskt kan vara gott.

No comments: