Samtidssagor

Främlingen

Tuesday, July 28, 2009

Allmänt om webshoppar

I dag tänkte jag berätta lite om webbshoppar och allt som rör det ämnet. Jag har nämligen under de senaste månaderna börjat intressera mig mer och mer för Internet och vad som där erbjuds. Förut brukade jag leta efter olika hemsidor, och därefter jämföra dem. Jag har själv byggt en egen hemsida, där jag fokuserar på att just jämföra och betygsätta de sidor jag besöker. För att expandera har jag nu bestämt mig för att utveckla mina betygsättningar, och jag kommer hädanefter att bedöma olika webbshopar.

Då jag under den senaste tiden börjat handla mycket på nätet, har detta intresse fallit sig ganska naturligt. Det jag kommer att fokusera på är främst kvalitén och garantin på de varor man kan beställa, men även mycket på olika betalningslösningar. Man kan utan tvekan konstatera att det har blivit allt viktigare att ha säkra och trygga betaltjänster, och just därför så väljer jag att lägga mycket fokus på detta.

Tanken är att först undersöka de mest populära modesajter som finns. De brukar främst sälja kläder, väskor, skor och accessoarer. Kläder är troligtvis en av de mest populära varorna som folk väljer att köpa på nätet. Kanske beror det just på att man på nätet kan hitta så mycket annat än vad som redan erbjuds i butikerna. Det är en chans att kunna stå ut i mängden, istället för att behöva se ut som alla andra.

Resterande webbshoppar som jag kommer att undersöka är de som säljer musik och film, men även de som säljer resor i alla dess former. Besök gärna min hemsida om några veckor, då kommer troligtvis de första undersökningarna vara genomförda.

No comments: